סמוטריץ: "אם עמונה לא תסודר בנכסי נפקדים נחזיר אותה לחוק"

היה שבר גדול בקדנציה הקודמת ואני מקווה שאנחנו מצליחים לחדש שוב את השותפות האסטרטגיות הגדולה עם הציבור החרדי זו לא שותפות מקרית
עמית דניאל No Comments on סמוטריץ: "אם עמונה לא תסודר בנכסי נפקדים נחזיר אותה לחוק"

ח"כ סמוטריץ' מספר על הרגשות המעורבים אחרי העברת חוק ההסדרה ללא סעיף עמונה ולא מוותר על "השותפות האסטרטגית עם החרדים" כלשונו • "כחלון פתאום הפך לנטורי קרתא של בג"צ" • ומה דעתו על המתקפה שספג היום הציבור הדת"ל ב"יתד נאמן"

השר סמוטריץ' צילום: נעם ריבקין פנטון, דוברות הכנסת
היה שבר גדול בקדנציה הקודמת ואני מקווה שאנחנו מצליחים לחדש שוב את השותפות האסטרטגיות הגדולה עם הציבור החרדי זו לא שותפות מקרית

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נדמה כי חוק ההסדרה, שאושר אתמול במליאת הכנסת בקריאה טרומית, חווה כבר את הניתוק מסעיף 7 המחיל את החוק רטרואקטיבית אך בשיחה של מציע החוק, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ב"הפוך על הפוך" עם הרב משה בן לולו עולה כי האפשרות להכנסה של הסעיף שוב לחוק לא נראית רחוקה בעיניו.

"נכון לרגע זה לא מצליחים להכניס את עמונה לחוק, אבל אנחנו לא מוותרים על עמונה. השר בנט אמר שאם לא נצליח להשאיר את עמונה על ההר דרך נכסי נפקדים או פתרון אחר, אנחנו מחזירים את סעיף 7 לחוק" אמר.

ח"כ סמוטריץ' סיפר על הרגשות המעורבים לאחר העברת החוק בקריאה טרומית "זה כמו בשנת תש"ח. מצד אחד ב"ה נכנסנו למדינה ומצד שני היתה תכנית חלוקה. בסוף ב"ה ראינו שמי שמחליט זה הקב"ה. אם נחזור להיום אז חוק ההסדרה בע"ה הולך להסיר עננה משפטית מעל ל-4,000 בתים ביו"ש. השמאל צודק, החוק הזה הוא תחילת החלת הריבונות ביו"ש. אנחנו הופכים את זה ללגיטימי, אנחנו כמדינה וכנסת לוקחים אחריות על התיישבות" אמר.

בעניין עמונה אמר ח"כ סמוטריץ' "זו טרגדיה וזה כואב. אנחנו מחבקים ואוהבים את מתיישבי עמונה היקרים ומזכירים להם שכל ההישג, בזכותם. אם חלילה יהיה פינוי, אני אהיה שם. הפינוי הזה נורא ואיום ומעבר לכך, מיותר. פסק הדין מעוות" בנוגע למדיניות מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון באשר לבג"צ, אומר ח"כ סמוטריץ' "זו וציניות גדולה של 'כולנו'. יש לי ציטוטים של כחלון שמדבר על בית המשפט לפני כמה שנים, חמור יותר ממה שאנחנו מדברים. זה הזוי. אני מקווה שלא נגיע לפינוי ונגיע לפתרון טוב".

באשר לחקיקה ולסמכויות בג"צ אמר ח"כ סמוטריץ' "יש למדינת ישראל בעיה קשה מאד עם בג"צ. יש חוסר איזון ויחס מאד לא בריא בין הרשות המחוקקת והמבצעת לבין הרשות השופטת. כאשר ייסדו את הפרדת הרשויות רצו למנוע את המחשבה של עריצות. כשיש יותר מרשות אחת יוצא שכל אחת מרסנת את השניה. כיום כולם רואים איך בג"צ מרסן את הכנסת והממשלה אבל לא רואים איך הכנסת מרסנת את בג"צ. צריך לטפל בזה עם ובלי חוק ההסדרה. יש לנו שת"פ עם הליכוד והמפלגות החרדיות, לצערי כחלון פתאום הפך לנטורי קרתא של בג"צ. אבל גם כאן אנחנו מבינים שלא מתקנים את העולם בבת אחת. אנחנו הולכים למנות בע"ה ארבעה שופטים חדשים בתחילת השנה הבאה למניינם" אמר.

על המתקפה שספג היום הציבור הדת"ל במאמר בעיתון "יתד נאמן", אמר ח"כ סמוטריץ' "יש לי בעיה קשה לי להתמודד עם הנושא מאחר ואני לא מכיר את העיתונות החרדית כל כך. מה שאני יכול לומר זה שיש לנו שת"פ נהדר עם כל החרדים. גם עם ליצמן, גם עם פרוש וגם עם גפני שלפעמים יש ויכוחים בקול. יש לנו ויכוח אידיאולוגי אבל בפרקטיקה אנחנו משלבים ידיים לעשות טוב לעם ישראל לתורת ישראל ולארץ ישראל. אני קרוב לחרדים. יש לי חלק גדול מהמשפחה בציבור החרדי. אנחנו לומדים את אותה גמ', אותו תוספות ואותם 'ראשונים' ו'אחרונים'. יש לנו ויכוח אידיאולוגי שאי אפשר לטשטש אותו אבל ברמת היום יום, איך הופכים את המדינה למקום טוב יותר, יהודי יותר וערכי יותר, אנחנו מסכימים בהרבה מאד דברים. גם בעשיה חברתית ועשיה בשביל משפחות ברוכות ילדים וגם במאבקים למען השבת. אני שמח לראות את החרדים אתנו כתף אל כתף למען חוק הסדרה. הרגשה של אחריות כלפי המתיישבים. היה שבר גדול בקדנציה הקודמת ואני מקווה שאנחנו מצליחים לחדש שוב את השותפות האסטרטגיות הגדולה עם הציבור החרדי זו לא שותפות מקרית" אמר.

האזינו:



0 תגובות